Divatba jöttek manapság a "celebeken" végzett esztétikai műtétek nagy nyilvánosság előtt. Posztunkban felhívjuk a figyelmet, mik lehetnek a hajbeültetés műtétek buktatói, ha a marketing szempontok felülírják a szakmai előírásokat.
- Nem a paciens kéri a hajbeültetést, hanem megkeresik - később megbánhatja, hogy nem a saját elhatározásából cselekedett
- Megfelelő indikáció hiánya - ha a paciens nem, vagy nem igazán alkalmas a hajbeültetés műtétre, de a megjelenési kényszer miatt (nagyon "hasznos" a klinikának, ha ismert embert operál) mégis "műsorba kerül", akkor nem lesz látható, sikeres eredmény - hátrányos paciensnek, operáló orvosnak egyaránt
- A paciens korlátozza a hajbeültetés műtét elvégezhetőségét - pl. nem engedi levágatni a haját az adóhelyen - kevesebb hajat lehet átültetni - nem lesz jó eredmény
- Nem a megfelelő hajbeültetés műtét kerül elvégzésre - a közlési-megjelenési marketing kényszer miatt feleslegesen túl hosszú, esetleg túl rövid (kevés) a beavatkozás, vagy éppen nem célravezető eljárást választanak - ez megint az eredmény rovására mehet.
- Csak a beavatkozást mutatják, de nem látjuk az eredményt - az igéret nem elég a hitelességhez...
A hajbeültetés eredményességet a műtét után kb. 1 évvel, a kinőtt hajjal lehet igazolni! Ehhez megfelelő minőségű és beállítású fotók, videók szükségesek. Távolról, oldalról odafésült hajjal készült képek csak a "celeb" mosolyát mutatják, nem a hiteles eredményt! Ennek az is lehet oka, hogy nincs mit mutatni... Sajnos az ilyen esetek csak a hajbeültetés lejáratását szolgálhatják. - Ha bármelyik esetben az "elégedetlen celeb" a nyilvánosság elé áll, akkor az hátrányos az operáló orvosának, de az egész szakmának is. Ez azonban elkerülhető, ha a közlési, megjelenési marketing kényszer nem írja felül a szakmai szempontokat.
Többek között ilyen beállításokból készült fényképekkel lehet igazolni a hajbeültetés műtét sikerességét (Sikos Hajbeültetés Klinika páciense)